close

這週在寫的歌詞Demo

主旨方向是,「無論生活多黯淡,被傷害過。但還是希望能夠變好,被愛被認同。」

 

很不幸剛好傳來Linkin Park主唱自殺的消息,就來翻了這首歌。

 

如果持續在一個黑暗的旋渦,逃不出來,無論旁人說什麼,真的很難走出來...。

我們被生下來,很多事情要自己領悟。通常心思細膩、很認真看待事情、記憶好的人越容易受傷。

 

時間,是等好的事情發生,而讓事情遺忘一點而已;但感觸很難忘記、氣候很難忘記、畫面很難忘記。
 

反向思考的話,就是盡可能的待人為善,不去傷害人。

 

Nobody Can Save Me 沒有人可以拯救我


[Verse 1]

I'm dancing with my demons 我與內心惡魔交戰

I'm hanging off the edge 懸吊在懸崖邊

Storm clouds gather beneath me 暴風的烏雲籠罩著我

Waves break above my head 大浪高過了我的頭

Headfirst hallucination 靠著幻覺向前走

[Pre-Chorus 1]

I wanna fall wide awake now

You tell me it's alright

Tell me I'm forgiven, tonight

今晚,當你告訴我,沒關係!

這不是你的錯的時候

我也很想徹底振作

[Chorus]

But nobody can save me now 但現在沒有人可以拯救我

I'm holding up a light 我提著一盞燈

I'm chasing out the darkness inside 想要逃出這陰暗的窟洞

'Cause nobody can save me 沒有人可以真的拯救我

[Verse 2]

Stared into this illusion 持續注視著幻象

For answers yet to come 等待一個答案

I chose a false solution 我選擇了一個錯的解答

But nobody proved me wrong 但沒有人可以證明是錯的

Headfirst hallucination 靠著錯覺過著我的生活

[Pre-Chorus 2]

I wanna fall wide awake 我也很想要徹底振作

Watch the ground giving way now 只看著道路往前行

You tell me it's alright 當你今晚告訴我,沒關係!

Tell me I'm forgiven, tonight 這不是我的錯的時候

[Chorus]

But nobody can save me now 但現在沒有人可以拯救我

I'm holding up a light 我提著一盞燈

I'm chasing out the darkness inside 想要逃出這陰暗的窟洞

'Cause nobody can save me 沒有人可以真的拯救我

[Bridge]

Been searching somewhere out there 持續搜索某個更遠地方

For what's been missing right here (I wanna fall wide awake now) 彌補我在這個傷心地遺失的(我想徹底的振作)

I've been searching somewhere out there持續搜索某個更遠地方

For what's been missing right here (I wanna fall wide awake now) 彌補我在這個傷心地遺失的(我想徹底的振作)

I wanna fall wide awake now 我現在想徹底的振作

So tell me it's alright 所以告訴我一切沒關係

Tell me I'm forgiven, tonight 今晚,告訴我我被赦免了

[Outro]

And only I can save me now 也許只有我能救贖我自己了

I'm holding up a light 我提著一盞燈

Chasing out the darkness inside 想要逃出這陰暗的窟洞

And I don't wanna let you down 我不想讓你失望

But only I can save me! 但只有我能拯救我自己

Been searching somewhere out there持續搜索某個更遠地方

For what's been missing right here 彌補我在這個傷心地遺失的


 

温溫作詞路上FB連結

PS : Chester's Voice will be always in our hearts

arrow
arrow

    温温 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()